2 + 2 = 4

„Dwie pary do pary”, czyli co dzieje się, gdy spotkają się cztery osoby w apartamencie dla nowożeńców? O tym w roli reżysera opowiedział Olaf Lubaszenko w stołecznym teatrze Capitol. Młodzi, zestresowani perspektywą nocy poślubnej Elizabeth i Timothy (Dominika Kryszczyńska i Piotr Gawron-Jedlikowski) oraz nieco starsi, bardziej doświadczeni Wanda i Frankie (Patricia Kazadi i Rafał Cieszyński). Pomiędzy nimi interesowny boy hotelowy Herman (Hiroaki Murakami). Akcja spektaklu toczy się w noc poślubną obu par. Brak wolnych pokojów w hotelu nie pozostawia alternatywy – trzeba się dogadać. Nie

Czytaj więcej»

„Pół na pół”: dla kogo większa połowa?

Dwóch braci: Robert (Piotr Polk) i Dominik (Piotr Szwedes) usiłują podzielić się spadkiem po matce. Nie byłoby w tym nic dziwnego, tyle że matka wciąż żyje, a Robert nie ma ochoty dzielić się spuścizną z młodszym bratem. Co z tego wyniknie? Odpowiedź można znaleźć w Teatrze Imka w spektaklu „Pół na pół” w reż. Wojciecha Malajkata. Robert jest typem cwaniaka pod krawatem, ma żonę Sandrunię i długi spowodowane jej zachciankami. Odwiedza brata, by odnaleźć i zrealizować książeczkę oszczędnościową schowaną gdzieś przez mamę. Dominik od lat zajmuje

Czytaj więcej»

Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach?

Inaczej dzieje się, gdy do Karola (Jan Butruk) ma przyjechać z Brazylii owdowiała ciotka milionerka. Dla młodego chłopaka i jego przyjaciela Jacka (Grzegorz Daukszewicz) to ostatnie koło ratunkowe w obliczu rozkwitających uczuć wobec Amy (Aleksandra Radwan) i Kitty (Weronika Malik). Karol dostaje jednak depeszę od ciotki, że ta się nie pojawi w zapowiadanym terminie. Co teraz? Można przekonać się o tym w Teatrze Kwadrat w Warszawie w spektaklu „Ciotka Karola 4.1” w reż. Andrzeja Nejmana, który w wersji „pierwszej” debiutował tym tytułem jako reżyser. Aby

Czytaj więcej»

Mistrz, Małgorzata i Woland

We wstępie ujmę: powieść „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa była moją ulubioną licealną lekturą. Spowodowało to wysokie oczekiwania związane z inscenizacją tytułu w Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Poprzeczkę dodatkowo podnosiło trio twórców: reżyseria i choreografia Janusza Józefowicza, muzykę skomponował Janusz Stokłosa, a polskie teksty piosenek napisał Andrzej Poniedzielski. Zestawienie tych trzech nazwisk razem może zapierać dech w piersiach. Jak natomiast przedstawiają się efekty współpracy? Choć z piosenek nic na dłużej nie zostało w pamięci, słychać charakter muzyczny maestro Stokłosy. Dla jego sympatyków

Czytaj więcej»

Lecę, bo nie polecę…

…a co się wydarzy, jeśli w jednym miejscu znajdą się trzy stewardessy, które poza zawodem łączy ten sam mężczyzna? O tym opowiada farsa „Boeing Boeing” Marca Camolettiego – sztuka napisana ponad 60 lat temu, wpisana w 1991 roku do Księgi Rekordów Guinessa jako najczęściej wystawiany tytuł na świecie. Teraz sięgnął po niego Marcel Wiercichowski reżyserując spektakl z ramienia Teatru Pozytywnego i Impresariatu Novakka. Tekst przełożony przez Bartosza Wierzbiętę bawi. Jest to zasługa korzystania z gry słów i sprawdzonej metody fabularnej. „Boeing Boeing” kojarzy się bowiem

Czytaj więcej»

Marek Bukowski: “Życie przynosi kolejne wyzwania”

„Mistrzowie seksu” – tak nazywa się komediowe show Marka Bukowskiego. Znany przede wszystkim z ekranu aktor co prawda nie lubi teatru, jednak postanowił wkroczyć na scenę. Podczas wywiadu opowiedział o kulisach powstania monodramu, współpracy z Robertem Górskim i o…człowieku. Natalia Zakolska: Jak doszło do powstania „Mistrzów seksu”? Marek Bukowski: W oryginalnym tekście „Animals and other lovers” Johna Tobiasa występujący aktor jest mimem. Przeistacza się we wszystkie postaci, o których opowiadam. Ja natomiast uznałem to za ciekawy pretekst, żeby zrobić z tym tekstem coś innego. Od

Czytaj więcej»

Krzysztof Antkowiak: “Zmieniałem się przez lata”

Krzysztof Antkowiak dla jednych może być idolem z lat młodości, dla innych przebrzmiałą gwiazdą, która chce wrócić na rynek muzyczny. W wywiadzie dla CantaraMusic pokazał swoją prawdziwą twarz faceta, którego życie nie oszczędziło, faceta, dla którego muzyka jest wszystkim. Co kryje się pod powłoką wokalisty Simplefields? 2015. Natalia Zakolska: Jak powstało Simplefields? Krzysztof Antkowiak: Z Marcinem Domuratem mieszkaliśmy po sąsiedzku. Spotykaliśmy się, rozmawialiśmy. Pewnego dnia się zgadaliśmy co kto robi, ja coś nagrywałem, Marcin miał pomysł na nasz materiał. Puścił mi to, spodobało mi się.

Czytaj więcej»

Sebastian Riedel: “Pędzimy w fenomenalnym kosmicznym czasie”

Zespół Cree istnieje od przeszło dwudziestu lat. Chociaż wielu ludziom może kojarzyć się z wokalistą Sebastianem Riedlem, synem legendarnego Ryśka Riedla, Cree to przede wszystkim grupa przyjaźniących się ludzi, którzy grają muzykę tak, jak ją czują. O nowej płycie i planach na przyszłość opowiedział nam Sebastian Riedel i Adam Lomania. 2015.   Natalia Zakolska: Słyniecie z bardzo sprawnej pracy w studiu nagraniowym. Jak długo nagrywaliście najnowszy album? Sebastian Riedel: Bardzo szybko, mieliśmy dwa wejścia do studia Zbyszka Preisnera w Niepołomicach, byliśmy tam przez dwa dni.

Czytaj więcej»

Koloryt “Białych heteroseksualnych mężczyzn”

„Biali heteroseksualni mężczyźni” to najnowsza premiera Teatru Komedia w Warszawie, a zarazem ostatni spektakl oddany publiczności przez Tomasza Dutkiewicza, który po 16 sezonach żegna się z etatem dyrektora placówki. Robi to w niebanalny sposób, ponieważ jest reżyserem wielu komedii w porównaniu do których – ta jest mało komediowa. Opowiada za to o tematach współczesnych i ważnych z rysem przymrużonego oka. Jake (Piotr Szwedes), Drew (Mikołaj Roznerski) i Matt (Jacek Kopczyński) to trójka braci spotykających się w Boże Narodzenie u swojego ojca Eda (Marcin Troński). Mimo

Czytaj więcej»

“Kto tu tyle papla? Tak, to ja, Piplaja”

Tytułową „Piplają” (młodą, początkującą aktorką, tancerką, autorką) jest kreowana przez Natalię Kujawę Stefania Grodzieńska, która wspólnie z mężem Jerzym Jurandotem stworzyła Teatr Syrena, gdzie 25 lutego odbyła się premiera spektaklu „Piplaja” w reż. Joanny Drozdy. Widzowie przez dwie godziny są świadkami wydarzeń z życia Grodzieńskiej opowiadanej przez główną kreację w połączeniu z jej Pamięcią (Sylwia Achu). Historię rozpoczyna okres międzywojnia, kiedy zaczynała pracę artystyczną, w kolejnych etapach przenosimy się do czasów okupacji oraz do wydarzeń po zakończeniu II wojny światowej. Stefanii Grodzieńskiej towarzyszy grono wybitnych

Czytaj więcej»

2 + 2 = 4

„Dwie pary do pary”, czyli co dzieje się, gdy spotkają się cztery osoby w apartamencie dla nowożeńców? O tym w roli reżysera opowiedział Olaf Lubaszenko w stołecznym teatrze Capitol. Młodzi, zestresowani perspektywą nocy poślubnej Elizabeth i Timothy (Dominika Kryszczyńska i Piotr Gawron-Jedlikowski) oraz nieco starsi, bardziej doświadczeni Wanda i Frankie (Patricia Kazadi i Rafał Cieszyński). Pomiędzy nimi interesowny boy hotelowy Herman (Hiroaki Murakami). Akcja spektaklu toczy się w noc poślubną obu par. Brak wolnych pokojów w hotelu nie pozostawia alternatywy – trzeba się dogadać. Nie

Czytaj więcej»

„Pół na pół”: dla kogo większa połowa?

Dwóch braci: Robert (Piotr Polk) i Dominik (Piotr Szwedes) usiłują podzielić się spadkiem po matce. Nie byłoby w tym nic dziwnego, tyle że matka wciąż żyje, a Robert nie ma ochoty dzielić się spuścizną z młodszym bratem. Co z tego wyniknie? Odpowiedź można znaleźć w Teatrze Imka w spektaklu „Pół na pół” w reż. Wojciecha Malajkata. Robert jest typem cwaniaka pod krawatem, ma żonę Sandrunię i długi spowodowane jej zachciankami. Odwiedza brata, by odnaleźć i zrealizować książeczkę oszczędnościową schowaną gdzieś przez mamę. Dominik od lat zajmuje

Czytaj więcej»

Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach?

Inaczej dzieje się, gdy do Karola (Jan Butruk) ma przyjechać z Brazylii owdowiała ciotka milionerka. Dla młodego chłopaka i jego przyjaciela Jacka (Grzegorz Daukszewicz) to ostatnie koło ratunkowe w obliczu rozkwitających uczuć wobec Amy (Aleksandra Radwan) i Kitty (Weronika Malik). Karol dostaje jednak depeszę od ciotki, że ta się nie pojawi w zapowiadanym terminie. Co teraz? Można przekonać się o tym w Teatrze Kwadrat w Warszawie w spektaklu „Ciotka Karola 4.1” w reż. Andrzeja Nejmana, który w wersji „pierwszej” debiutował tym tytułem jako reżyser. Aby

Czytaj więcej»

Mistrz, Małgorzata i Woland

We wstępie ujmę: powieść „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa była moją ulubioną licealną lekturą. Spowodowało to wysokie oczekiwania związane z inscenizacją tytułu w Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Poprzeczkę dodatkowo podnosiło trio twórców: reżyseria i choreografia Janusza Józefowicza, muzykę skomponował Janusz Stokłosa, a polskie teksty piosenek napisał Andrzej Poniedzielski. Zestawienie tych trzech nazwisk razem może zapierać dech w piersiach. Jak natomiast przedstawiają się efekty współpracy? Choć z piosenek nic na dłużej nie zostało w pamięci, słychać charakter muzyczny maestro Stokłosy. Dla jego sympatyków

Czytaj więcej»

Lecę, bo nie polecę…

…a co się wydarzy, jeśli w jednym miejscu znajdą się trzy stewardessy, które poza zawodem łączy ten sam mężczyzna? O tym opowiada farsa „Boeing Boeing” Marca Camolettiego – sztuka napisana ponad 60 lat temu, wpisana w 1991 roku do Księgi Rekordów Guinessa jako najczęściej wystawiany tytuł na świecie. Teraz sięgnął po niego Marcel Wiercichowski reżyserując spektakl z ramienia Teatru Pozytywnego i Impresariatu Novakka. Tekst przełożony przez Bartosza Wierzbiętę bawi. Jest to zasługa korzystania z gry słów i sprawdzonej metody fabularnej. „Boeing Boeing” kojarzy się bowiem

Czytaj więcej»

Marek Bukowski: “Życie przynosi kolejne wyzwania”

„Mistrzowie seksu” – tak nazywa się komediowe show Marka Bukowskiego. Znany przede wszystkim z ekranu aktor co prawda nie lubi teatru, jednak postanowił wkroczyć na scenę. Podczas wywiadu opowiedział o kulisach powstania monodramu, współpracy z Robertem Górskim i o…człowieku. Natalia Zakolska: Jak doszło do powstania „Mistrzów seksu”? Marek Bukowski: W oryginalnym tekście „Animals and other lovers” Johna Tobiasa występujący aktor jest mimem. Przeistacza się we wszystkie postaci, o których opowiadam. Ja natomiast uznałem to za ciekawy pretekst, żeby zrobić z tym tekstem coś innego. Od

Czytaj więcej»

Krzysztof Antkowiak: “Zmieniałem się przez lata”

Krzysztof Antkowiak dla jednych może być idolem z lat młodości, dla innych przebrzmiałą gwiazdą, która chce wrócić na rynek muzyczny. W wywiadzie dla CantaraMusic pokazał swoją prawdziwą twarz faceta, którego życie nie oszczędziło, faceta, dla którego muzyka jest wszystkim. Co kryje się pod powłoką wokalisty Simplefields? 2015. Natalia Zakolska: Jak powstało Simplefields? Krzysztof Antkowiak: Z Marcinem Domuratem mieszkaliśmy po sąsiedzku. Spotykaliśmy się, rozmawialiśmy. Pewnego dnia się zgadaliśmy co kto robi, ja coś nagrywałem, Marcin miał pomysł na nasz materiał. Puścił mi to, spodobało mi się.

Czytaj więcej»

Sebastian Riedel: “Pędzimy w fenomenalnym kosmicznym czasie”

Zespół Cree istnieje od przeszło dwudziestu lat. Chociaż wielu ludziom może kojarzyć się z wokalistą Sebastianem Riedlem, synem legendarnego Ryśka Riedla, Cree to przede wszystkim grupa przyjaźniących się ludzi, którzy grają muzykę tak, jak ją czują. O nowej płycie i planach na przyszłość opowiedział nam Sebastian Riedel i Adam Lomania. 2015.   Natalia Zakolska: Słyniecie z bardzo sprawnej pracy w studiu nagraniowym. Jak długo nagrywaliście najnowszy album? Sebastian Riedel: Bardzo szybko, mieliśmy dwa wejścia do studia Zbyszka Preisnera w Niepołomicach, byliśmy tam przez dwa dni.

Czytaj więcej»

Koloryt “Białych heteroseksualnych mężczyzn”

„Biali heteroseksualni mężczyźni” to najnowsza premiera Teatru Komedia w Warszawie, a zarazem ostatni spektakl oddany publiczności przez Tomasza Dutkiewicza, który po 16 sezonach żegna się z etatem dyrektora placówki. Robi to w niebanalny sposób, ponieważ jest reżyserem wielu komedii w porównaniu do których – ta jest mało komediowa. Opowiada za to o tematach współczesnych i ważnych z rysem przymrużonego oka. Jake (Piotr Szwedes), Drew (Mikołaj Roznerski) i Matt (Jacek Kopczyński) to trójka braci spotykających się w Boże Narodzenie u swojego ojca Eda (Marcin Troński). Mimo

Czytaj więcej»

“Kto tu tyle papla? Tak, to ja, Piplaja”

Tytułową „Piplają” (młodą, początkującą aktorką, tancerką, autorką) jest kreowana przez Natalię Kujawę Stefania Grodzieńska, która wspólnie z mężem Jerzym Jurandotem stworzyła Teatr Syrena, gdzie 25 lutego odbyła się premiera spektaklu „Piplaja” w reż. Joanny Drozdy. Widzowie przez dwie godziny są świadkami wydarzeń z życia Grodzieńskiej opowiadanej przez główną kreację w połączeniu z jej Pamięcią (Sylwia Achu). Historię rozpoczyna okres międzywojnia, kiedy zaczynała pracę artystyczną, w kolejnych etapach przenosimy się do czasów okupacji oraz do wydarzeń po zakończeniu II wojny światowej. Stefanii Grodzieńskiej towarzyszy grono wybitnych

Czytaj więcej»

Masz pytanie?
Skontaktuj się ze mną!